معرفی و شرح وظایف


دبیرخانه هیأت‏ ممیزه دانشگاه به منظور اجرای فرآیند ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی به مراتب بالاتر (استادیاری، دانشیاری، استادی) و زیر مجموعه حوزه معاونت آموزشی دانشگاه فعالیت می‌کند. بر اساس ماده پنج آئین‌نامه، ریاست دانشگاه و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر هیأت ممیزه فعالیت می‌نمایند.
شایان ذکر است فعالیت‌های فرهنگی- تربیتی-اجتماعی (ماده یک) متقاضیان، ابتدا در کمیسیون تخصصی ماده «1» بررسی و سپس فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی-فناوری و علمی-اجرایی، ( مواد 2 تا 4)، پس از رسیدگی در کمیته منتخب دانشکده ذیربط، در کمیسیون تخصصی هیأت ممیزه مطرح و نهایتا" در هیأت ممیزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بر اساس ماده چهار مقررات مربوط به طرز تشکیل و اختیارات هیأت ممیزه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مهمترین وظایف و اختیارات هیأت ممیزه دانشگاه به شرح ذیل می‌باشد.
  • رسیدگی و اظهار نظر نسبت به درخواست متقاضیان ارتقاء به مراتب مربی، استادیاری، دانشیاری و استادی
  • ارزیابی کیفیت انجام فعالیت های فرهنگی- تربیتی- اجتماعی، آموزشی، پژوهشی- فناوری و ‏علمی- اجرایی آنان (شناسنامه علمی)
  • تایید امتیازات لازم جهت استفاده از فرصت مطالعاتی
  • بررسی وضعیت رکود علمی
  • احتساب سابقه خدمت (سابقه خدمت پیمانی قبل از تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی درخصوص افرادی که بدواً به عنوان عضو هیأت علمی استخدام می شوند)
  • سابقه فعالیت های پژوهشی در دوره کارشناسی برای کارشناسان تبدیل وضعیت شده به هیأت علمی

 

آیین‌نامه‌ها


 
 
 
همکاران

خانم سیده مریم سعادتی

کارشناس دبیرخانه هیأت ممیزه و کمیته منتخب

  •  تلفن : 33112198-061
  •  پست الکترونیکی : eduaum@ajums.ac.ir
  •